pátek 27. října 2017

DIY - Podzimní dekorace 2017

Podzim je v plném proudu a i k němu neodmyslitelně patří výzdoby. I já jsem se letos pustila do pár výzdob a tak  mě napadlo, že bych vás mohla inspirovat a zároveň se podělit o hezký příběh ze sbírání přírodních věcí na ozdobení věnce.

Věnce

Letos jsem se rozhodla udělat 2 věnce. Jeden zdobí malinké hrobečky našich zvířátek a druhý zdobí vstupní dveře. Dala jsem si záležet a zároveň jsem chtěla používat pouze přírodní věci, což se mi podařilo.

Možná by vás zajímalo, kde jsem vzala všechny ty  přírodní věci na zdobení. U nás je udělané takové sběrné místo přírodních věcí ze zahrady, kam lidé můžou nosit/vozit různý bio odpad. Lidé často na podzim stříhají túje nebo jiné stromky, tak jsem se jednoho dne vydala na lov. Je to asi trochu k neobvyklé, jít se hrabat někam na hnůj (jako hnůj to nevypadá pouze to tak zní, je to veliká hromada různých roští), ale to byste nevěřili, co jsou lidé schopni vyhodit (nádherné odřezky ze stromků nebo vrbiček, které se dají použít i jako dekorace doma). Potkala jsem tam dokonce jednu paní a ta mi sama řekla, že sem chodí pravidelně, jelikož si doma dělá sama věnce na hroby (hrobů má 7), takže tímhle značně ušetří a hlavně sežene spoustu materiálu na jednom místě. Byla jsem nadšená, že i já jsem touto cestou mohla maličko pošetřit přírodu a využít již odřezané kusy. Věnce jsou tedy takové eco.

Věnec jsem omotala pomocí drátku zelení, a potom už jsem zdobila. Co šlo, tak jsem se snažila připevnit zastrčením např. za drátek a tavnou pistolí jsem potom lepila minimálně. Náplň do tavné pistole nikde není vidět. Na zdobení jsem použila ozdobné lístečky, malé šišky, šípky, malinké červené plody na větvičkách, růži udělanou z javorových listů a na jeden věnec jsem dala jako malinký detail berušku.

Z věnců mám velikou radost, i když jsou zcela obyčejné. Oba věnce můžete vidět na obrázcích níže.


Pokud by vás zajímalo, jak se vyrábí růže z listů, tak jsem pomocí vyhledávače google vyhledala obrázek, na kterém je vše krásně vidět. Postup je velice jednoduchý. Jediné co jsem na konci udělala navíc je to, že jsem omotanou nit/provázek potřela tavnou pistolí. Je to ponaučení z minula, když růže uschnou, maličko se zmenší a provázek se potom uvolní. Takto provázek zůstane přidělaný. Navíc jsem provázek omotala kolem vzniklého stonku a u toho jsem si také pomáhala tavnou pistolí. Mimochodem tenhle efekt vypadá moc hezky.

Zdroj: Obrázky Google, na Google hledejte pod tímto názvem: růže z Javorových listů
 

Ježek z šišek

Jako další podzimní dekoraci sem tvořila ježka z šišek. Návod je jednoduchý a věřím, že kutilové ho pochopí i bez fotek.

Postup:
1. Základem je pet lahev kuželovitého tvaru. Láhev je dobré obalit látkou. Já jsem použila starou silonovou ponožku, jelikož se mi v ní udělalo oko. Lze použít i klasickou ponožku. Navlékla jsem ji tedy na láhev a udělala jsem uzlík. Uzlík posloužil jako čumáček.

2. Dále jsem omotala část láhve provázkem, aby vznikla hlavička. Potom už přišlo na řadu lepení šišek. Musím říct, že lepší by bylo lepení na ponožku nebo nějakou látku. Ale i tohle se dalo zvládnout.

3. Po nalepení šišek jsem dolepila očička a dozdobila jsem ježkovi "bodliny". Výsledek můžete vidět na obrázku níže.


Pokud si chcete ulehčit práci, tak mám pro vás ještě jeden tip, jak udělat hezkého ježečka. Potřebujete k tomu velikou šišku, papír, tavnou pistoli, provázek, očička a věci na dozdobení bodlinek.

Z papíru si uděláme kornoutek (přilepíte ho tak, aby držel pohromadě) a obmotáme ho provázkem. K lepení používáme tavnou pistoli. Dále kornoutek přilepíme k šišce. Jako čumáček můžete přilepit cokoli, já jsem použila mini šišku. Dolepíme očička a dozdobíme bodlinky. Ježeček je takto hotový.

 

Tip ode mě je. Nedávejte ježka do mokrého prostředí. Šišky mají tendenci se zavřít a celé vaše dílo by mohlo být zkaženo.

Svíčka zdobená voskovkami a svícen ala dýně

Jako poslední dekoraci jsem zvolila svíčku. Pálení svíček patří neodmyslitelně k podzimnímu období a zároveň i k Halloweenu.
Loni jsem dělala návod na svícen ala dýně. A ten i letos zpříjemňuje atmosféru. Návod naleznete zde.


Letos jsem ozdobila přímo svíčku a to voskovkami. Chtěla jsem maličko rozbít ty podzimní barvy a zároveň jsem doma měla pouze modrou svíčku. Postup je jednoduchý. Stačí si připravit voskovky a zapálit svíčku. Voskovky nahřívejte nad svíčkou, a poté ďubkejte voskovkami po svíčce. Poďubkaná svíčka vypadá moc hezky. Barvy můžete sladit do podzimních barviček (červená, oranžová, žlutá, hnědá,..) a můžete vytvářet proužky nebo dělat tečky hned vedle sebe bez mezer. Fantazie je na vás.


Dýně z pomeranče

Ano i to jsme doma letos zkoušeli. Musíte k tomu mít ale dostatečně velký pomeranč a pevné nervy. Vydlabávání pomeranče je trochu patlanice, ale výsledek stojí za to. Nevydrží tak dlouho jako dýně, ale určitě je to levnější záležitost. Doporučuji vyzkoušet. Pomeranč je malý a tak při pálení pravé svíčky je třeba dávat pozor. Nejlepší je, pokud do pomeranče vložíte svíčku umělou.


Z mého podzimního tvoření je to vše. Věřím, že jsem vás dostatečně inspirovala a při deštivém počasí se pokusíte také něco vyrobit.